4 maj 2011

*Något litet blir stort...

.
Tänk att man kan göra det så besvärligt för sig. Bara för att Lilja ska byta rum imorgon så blir hela huset ett STORT städprojekt. Mitt i allt fann jag mig med att pilla bort knapparna på spisen för att kuna skrubba upp dom. Varför? Jo, det behövdes. Men det var ju inte det som var tanken. Men nnu är köket vårstädat iaf. Endast fönstrena kvar. Jag vägrar ta insidan innan jag tar utsidan, annars ser man ju ingen skillnad.

Grovisen har fått sig en liten rensning, så nu tar jag mig in i tvättstugan! Eftersom det trots allt blev bra väder idag så hoppas jag på samma lika imorgon så jag får tvätta och hänga ut.

Liljas fina skåp hon haft i sitt rum har fått flytta in på toa. Såklart blev det ju storrensning i alla vrår där också. Torkat och fejjat och rensat och kastat. Helt sjukt vad skönhets-lukta gott-rengörings-skit man samlar på sig som aldrig används. Borta!

Larne har städat i sovrummet. Det behövdes kan jag lova. Att vi inte dött den långsamma dammdöden ännu är ett mysterium. Inatt kanske vi sover riktigt gott!

Golvet är på plats i lillans rum. Jag var tvungen att bära in två hyllor där, bara för att få en tjuvkik på hur det blir. Trots att jag näst intill avskyr typiska ikeamöbler, så består Liljas möblemang av bara just det. Men men, det är ju praktiskt iaf.

Den lilla donnan är väldigt spänd över allt som händer nu. Först och främst flytta rum imorgon, sen kommer hennes farfar och bonusfarmor på fredag. Oj vad hon längtar!

Nu ska jag se om jag kan plocka ihop värsta stöket i vardagsrummet. Sen blir det soffan och några avsnitt Greys.. Japp, det blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar