29 juli 2011

*Djuret från h-vetet..

.
Jag tror minsann att jag är piggare idag. Betydligt! Jag är pigg, men lat. Huvudsaken är att jag inte är trött iaf. Började morgonen med hjärtklappning, kallsvettning och en liten tår i ögat.
Det är så att jag bestämde mig för att vara hurtig och plocka undan i köket medan kaffet kokade. Det låg lite papper i slasken som jag skulle kasta, då plötsligt springer världens största spindel ut från tussen. Ja jisses! Med en sovande make och en liten dotter i huset så fick jag ju lov att ta saken i egna händer. Annars skulle jag vara tvungen att sitta och se var han är hela dagen tills räddning skulle vakna.

Sagt och gjort, jag masar mig ut i hallen för att hämta första bästa sko.När jag vänder mig om är spindelfan borta! Jag står som förstenad och kan inte röra mig eftersom jag inte vet var djävulsdjuret befinner sig. Där kom hjärtklappningen och kallsvettningarna! Lilja kommer och berättar något medan jag försöker agera fullt normalt.

Sen pekar hon ner på golvet, rycker på axlarna och säger lite lagom nonchalant - Nämen, titta mamma!
Precis som om det vore vårat älskade husdjur som kommit till köket för att få sig en mumsbit. Inte ok!
Av ren reflex så smäller jag skon över spindeln och den är död, platt, borta!
Skönt!
Nu ska jag bara förklara för lillan att man inte får döda djur....

1 kommentar:

  1. Jo ja har kvar den andra bloggen, men ja ändrade lösen på dej just för att få öppna mej TOTALT i den....och där är de ingen som har lösen tyvärr, och de är så ja vill ha de, men nu överväger ja på sätta lösen på den här också, men då får så klart dom som vill lösenet.

    SvaraRadera