10 aug. 2011

*Och så var det...

.
Oj, nu var det helt plötsligt några dagar sen. Hej hej!
Slöa dagar har blivit utbytta av delvis vakna nätter. Liljas förkylning har smittat av sig till resterande personer i hushållet. En är supersnorig, en har ont i halsen och en hostar. Vi liksom delar på bördan lite. Känns bra!
Liljas förkylning, ja den håller i sig. Ibland tror vi att hon är frisk. Men det är just de nätterna som hon håller hela huset vaken med host, gråt och skrik.

Trots mindre friskt barn så har vi lyckats hitta på lite ditt och datt. Men vädret bjuder på storm, så det gäller att försöka hitta på innelekar.

Igår var vi hos mormor (larnes) och fikade bullar lagom till lunch, sen var vi bjuden på grillmiddag hos människor jag aldrig träffat. Dessa visade sig vara helt underbara och varma varelser. Kvinnan säljer halsband, små änglar. Pengarna går till barncncerfonden. Lilja fick två stycken. Hon satt i säkert en timme och valde vilka hon ville ha.  Mycket fint!

Idag ska vi på lunch hemma hos svärmor. Sen ska jag försöka ta mig på veckans sista anhalt av shopping. Nämligen sjalshoppingen! Larne vägrar följa med, så jag ska försöka lura med mig Martita istället. Kanske kanske att jag ska fixa nya glasögon immorgon, OM jag ids...

Lilja och Larne tittar på en av alla miljarder sniglar som var ivägen när
vi skulle hem en kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar