21 sep. 2011

*Jobberi och jobbera..!

.
Jag är trött. Jag har jobbat dag mån och tis.
Det är tröttsamt. Jätteroligt, men tröttsamt. Mysigt och givande, men herregud var trött jag blir.
Det står helt klart att jag är ingen jobba-dag människa. Jag fungerar inte dygnets övriga timmar.
Det finns inte en gnutta energi kvar i kroppen efter en tidig morgon och arbete i 8 timmar. Nä, tacka vettja nattjobb, sova några timmar och sen full rulle för att åka på jobbet till kvällen igen. Perfekt! För mig alltså!

Vi har faktiskt haft några riktigt mysiga dagar på jobbet. Hela personalstyrkan iväg på nå jippo och endast vi vikarier kvar. Såklart har vi ju fixat att hålla hela huset helt och rent. Vi är så jäkla bra! Det har blivit mycket sittande, pratande och mysande med gästerna. Sånt saknar jag när jag jobbar natt. Men då får man göra ett inhopp på dagen då och då istället.

Nu blir det att jobba dygnets mörka timmar ons och tors. Ska bli skönt!

Det bidde en himla massa dag och natt och timmar, men det får ni stå ut med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar