23 juni 2012

*Sjukling och midsommarfirande..

.
Tisdag, på jobbet började jag känna mig underlig. Ingen balans, illamående och huvudvärk.

Onsdag kämpade jag mig genom arbetspasset from hell och totalt urpumpad på energi när jag kom hem.

Torsdag fanns ingen ork i kroppen. Totalt andfådd av att gå från rummet till köket. Hosta och tjock i näsan.Jag stannade hemma.

Här funderade jag på att jobba fredag morgon, men beslutade att jag nog inte skulle klara av det. Tur det. För den dagen var lika dan.
Den här midsommaren går till historien som livets lugnaste. Den största ansträngningen var att vi for till stugan en timme och hälsade på pappa o Carina. Sen grillade vi middag hemma, mös i soffan och spelade back gammon när Lilja lagt sig. 22:15 började vi göra oss klar för sängen..
Men det behövdes!

Idag känner jag mig betydligt bättre. Inte hel okej ännu, men jag har iaf lite energi i kroppen. Så efter diverse livsnödvändiga medikament intagna så har jag startat tvättmaskinen med sängkläder..
Jag försöker alltid tvätta och byta sängkläder när jag varit sjuk. Jag får för mig att jag blir frisk fortare då. Det är klart, annars ligger man ju och gosar runt i bacilluskerna hela tiden..

Idag har jag planerat att ligga i en solstol hela dagen. Vi köpte nya till oss själva i bröllopsdagspresent. Själva dagen är inte förän på måndag, men vi gissade att stolarna skulle behövas i helgen!

Ikväll har vi biljetter till badhusparken, lyssna på Brolle. Hoppas verkligen att jag har ork till det. Jag har planerat att klä mig ordentligt iaf! Så ser ni någon med fleecekläder och halsduk så är det jag =)

Nu ska jag plantera rumpan i solen, där hittar ni mig idag!!

1 kommentar:

  1. Mee too! =)

    Och ja, stackars små fossingar! Må då vara att dom är vätskefyllda och att det enda jag kan ha på mig är mina foppisar (men knappt), det tar så sjukt ont! Sen börjar jag fundera; Vad tusan ska jag ha för skor på alla bröllisar!? Gaah..

    SvaraRadera